Na social media-stop lanceert Bottega Veneta nu digitaal magazine
Bottega Veneta heeft een nieuw digitaal magazine gelanceerd, Issue genaamd. De eerste kwartaalpublicatie is audiovisueel en samengesteld met een selectie beroemdheden, waaronder Barbara Hulanicki, Missy Elliott en Walter Pfeiffer. Het bevat veel mode- en catwalk-beeldmateriaal, maar ook muziek, video en afbeeldingen.
Na social media-stop, lanceert Bottega Veneta nu digitaal magazine
De online publicatie maakt deel uit van een digitale communicatiestrategie waardoor het luxe huis van Kering in januari stilletjes Instagram en andere sociale media-accounts verliet. François-Henri Pinault, CEO van Kering, zei destijds tegen WWD: ‘Wat betreft de digitale communicatiestrategie, deze verdwijnt niet van sociale netwerken. Het gebruikt ze gewoon anders.’
Creative director Daniel Lee, die ook geen Instagram-account heeft, zei tegen The Guardian: ‘Sociale media staan voor de homogenisering van cultuur. Iedereen ziet dezelfde stroom inhoud. Er wordt enorm veel nagedacht over wat ik doe, en sociale media maken het te simpel.’
‘Er is een sfeer van pesten op de speelplaats op sociale media die ik niet echt leuk vind’, vervolgt Lee. ‘Ik wilde in plaats daarvan iets vreugdevols doen. We zijn niet alleen een merk, we zijn een team van mensen die samenwerken, en ik wil niet samenspannen in een sfeer die negatief aanvoelt.’
Eén gedachte over “Na social media-stop lanceert Bottega Veneta nu digitaal magazine”