Goed nieuws: HEMA past winkelcommunicatie beauty blijvend aan naar inclusiever beeld
HEMA houdt van iedereen. Een belangrijk onderdeel daarvan is mogen zijn wie je bent, met de vrijheid om jezelf uit te drukken hoe jij dat wilt. HEMA vindt dat dit aandacht verdient. Daarom verandert HEMA aan het begin van de Pride Week permanent de winkelcommunicatie op de afdeling beauty naar een inclusiever beeld, die onze diverse maatschappij zo goed mogelijk laat zien. Zo wil HEMA een veilige omgeving creëren waar klanten kunnen vragen, uitzoeken en ontdekken, zodat zij zichzelf ook buiten de winkels in al hun kleuren kunnen tonen.
HEMA wil er voor iedereen zijn en een plek creëren waar iedereen zich welkom en aangesproken voelt. De maatschappij is divers, dus de mensen die HEMA laat zien, zijn dat net zo goed. Een productcategorie waar in dat opzicht nog een belangrijke stap gezet kan worden, is beauty. Een stap naar een inclusiever, realistisch en herkenbaar beeld. Daarom past HEMA, juist op de afdeling beauty, de winkelcommunicatie aan. Nederlands model Loiza Lamers zal online het startschot geven. Ze zet zich actief in voor de campagne en zal online prominent te zien zijn.
Pride als kick-off
Pride is voor HEMA een belangrijk startmoment. Pride omarmt namelijk dezelfde boodschap; dat je kunt zijn wie je bent. Die boodschap geldt natuurlijk het hele jaar. Daarom past HEMA permanent de beautycommunicatie in haar winkels aan.
Het afgelopen jaar heeft HEMA hey Pride opgericht, een klankbord voor diversiteit en inclusiviteit. Hey Pride is ontstaan om met collega’s en externen expertise te ontwikkelen, bundelen en delen. Het COC, een belangenorganisatie die zich inzet voor de belangen van de LHBTQI+ gemeenschap, heeft hierin een belangrijke consulterende functie. HEMA steunt jaarlijks de GSA’s (Gender & Sexuality Alliance) van het COC, met haar Pride campagnes.
‘Het waardevolle aan deze actie is dat het juist niet alleen een Pride actie is, maar dat het de toon zet voor wat normaal is gedurende het hele jaar. Ik ben super enthousiast!‘ aldus Astrid Oosenbrug, voorzitter van COC Nederland.
Eén gedachte over “Goed nieuws: HEMA past winkelcommunicatie beauty blijvend aan naar inclusiever beeld”